Kevés fogalom mondhat magának olyan karriert, mint amilyet a montázs a művészet- és irodalomelmélet terepén befutott. Csakhogy a kortárs képelméleti értelmezésekben meglehetősen szignifikáns elmozdulás tapasztalható az avantgárd irányzatok egyik lényegi eljárásmódjának jelölésétől. Georges Didi-Huberman Brecht-könyvéből kiindulva (Quand les images prennent position. il de histoire, 1.) érdemes visszafejteni a fogalomhasználat történetét, mégpedig főként a fotómontázsra összpontosítva, mert itt különösképp pregnánsan követhető nyomon a médiumkritika, az elköteleződés és a manipuláció kölcsönös vonzása és taszítása csakúgy, mint ezen dinamika elméletben elfoglalt helyének változása.
Az előadást közvetítjük az interneten, a FotoKlikk konferenciaszobájában.
Időpont: 2012. szeptember 26. 19.00
Helyszín: ArtBázis Összművészeti Műhely (1085, Budapest, Horánszky u. 25.)
Fotó: Moholy-Nagy László: Militarizmus (részlet), 1924, Magyar Fotográfiai Múzeum
© Estate of László Moholy-Nagy / Artists Rights Society (ARS), New York